miercuri, 14 noiembrie 2012

Povești cu Barbălungă. Impresii personale a copiilor.

 Diverse sentimente trezesc multiplele dedicații adresate cititorilor . Aceste cărți servesc drept punctul de legătură între scriitor și cititor.
Anul acesta 2012 a fost solicitată cartea scriitorului pentru copii Ovidiu Creangă "Povești cu Barbălungă" din Programul  Copiii Chișinăului citesc o carte  organizat de Biblioteca Municipală "B.P.Hasdeu".
Ca să fim mai înțeleși pe data de 12.11. 2012 la Centrul Academic M. Eminescu s-a petrecut conferința literară, la care au participat toate filiale BM "B.P.Hasdeu", precum și noi filiala V.Bielinski cu 6 copii de la Liceul O.Ghibu clasa a VI-a C: Gașcu Andriana, Arsenii Victoria, Gnatiuc Victoria, Zaharciuc Anastasia, Mogorean Valeria, Voloceai Maria-Cristina. În cadrul acestei conferințe literare copii au fost supuși la niște înttrebări referitor despre cartea citită, ce au răspuns cu o mare plăcere dovedint că au citit această carte, este tradițional an de an să participi la acestă conferință. La finalul acestei petreceri copii au fost menționați cu câte o diplomă. Dar nici acești copii nu au fost indiferenți față de acestă carte, au mai scris și niște mpresii despre carte și le punem la dispoziția dumnevoastră să le citiți.






Gașcu Adriana, elevă clasa a VI-a C Liceul O.Ghibu.
A redat impresia despre textele din cartea citită Povești cu Barbălungă.
"Aș vrea să spun câte ceva despre impresiile mele trăite despre această carte. Cartea aceasta care se numește Povești cu Barbălungă este o carte extraordinar de frumoasă și interesantă. Textele din această carte îți trezesc o foarte frumoasă poveste despre care sunt cei mai buni prieteni devotați ai omului și multe altele. Dar în această cartecel mai devotat prieten al scriitorului este câinele. Cartea are diverse povești interesante și plăcute pentru a le citi cu mare interes. În ea sunt redate mai multe întâmplări din viața scriitorului și din viața familiei lui. Eu aș putea spune că această carte trebuie citită de toți copii, oamenii și chiar de cei mai în vârstă, deoarece cartea această cu povești fermecătoare de frumoase trezesc o multă prospețime și relaxare în sufletul fiecărui om care o citește. Recomand această carte tuturor persoanelor dornici de a o citi deoarece am citito și mia plăcut foarte mult, cartea este minunată și plăcută" .

Zaharciuc Anastasia, elevă clasa a VI-a C Liceul O.Ghibu.

"Mie mi-a plăcut tare cartea lui O.Creangă. Ea m-a impresionat prin momente captivante și istorioare interesante. Fiecare istorioară te prinde în capcana sa, și nu îți dă drumul până nu o citești până la sfârșit. Ea  a fost interesantă și mă simțeamm de parcă sunt prezentă în acelea povești. Povestea care mi-a plăcut cel mai tare este despre Ursulețul Brun. M-a impresionat cel mai tare prin faptul că Simia și-a numit jucăriile : Ursulucă-lică, Păpușa-pușa.Din personaje mie cel mai tare mi-a plăcut Simia. Ea este o fetiță mică dar cu fantezii foarte mari ".


Arseni Victoria, elevă clasa a VI-a C Liceul O.Ghibu.


"Cartea lui Dom. Ovidiu m-a impresionat foarte tare. Poveștile lui dedicate nepoților și copiilor, sunt extraordinare de interesante. Citind acele povești m-am întors în copilărie, iar acea copilărie era plină cu jucării, prieteni și animale. Povestea cea care ma impresionat și mi-a trezit interesul a fost Ursulețul Maro. N-o să uit acea poveste niciodată, ma impresionat că Simina lui ursulețul peste tot, iar apoi a aflat că ursulețul Maro e adevărat și e viu. Ei împreună aveau multe perepeții frumoase. Și când Simina a crescut mare l-a dat pe ursuleț familiei sale. Acest gest m-a făcut să plâng de bucurie.
Mulțumesc lui Domnul Ovidiu Creangă pentru sinceritate și onestitatea lui,, îi mulțumesc pentru cartea care a scris-o și m-a impresionat. Îl ador pe Lică-ursulică și pe Simina."



Voloceai Maria - Cristina, elevă clasa a VI-a C Liceul O.Ghibu.

"Citind cartea Povești cu Barbălungă scrisă de O.Creangă am rămas profund impresionată de personajele cu care m-am întâlnit. Autorul ne-a povestit întâmplări din propria lui copilărie. Am rămas plăcut surprinsă și am înțeles că copilăriea e la fel de dulce, interesantă și plină de aventuri în orice timp . Mi-am amintit cu plăcere și de multe momente din copilăria mea, care m-au făcut să retrăiesc din nou aceste întâmplări. Cel mai mult m-a impresionat prietenia cu lumea celor necuvântătoare. Citind am nimerit și eu într-o altă lume, lumea basmelor. Poveștile autorului, în special Povestea Măgărușului Albastru și Broscuța cea isteață m-au făcut să cred în miracole, în fortele bine care mereu învinge. Autorul a dorit să-și învețe cititorii să iubească natura, să îngrijească lumea înconjurătoare, să facem numai fapte bune, să sărim în ajutor, dar mai presus de toate să iubim cartea "


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu