marți, 13 noiembrie 2012

Cartea în viața mea! 135 de ani de activitate a BM "B.P.Hasdeu"

O bibliotecă și mai ales cea a copiilor "este un cabinet magic în care există multe, multe spirite vrăjite", și ele se trezesc atunci când sunt chemate, pentru că o biblilotecă adevărată este numai acolo unde se dă viață cărților.
Încercați să mai zăboviți pe la noi citind impresiile copiilor de la Liceul O.Ghibu despre carte.





Andriuță Nadea, elevă a clasei a V-a C, a Liceului Teoretic “O.Ghibu”, din or. Chișinău, iată ce ne spune despre carte:

Din cele mai vechi timpuri, oamenii erau însetați de cunoaștere. Ei au început să studieze lumea înconjurătoare și pe ei însăți. Aceste cunoștințe ei le-au lăsat în cărți, în operele lor. Cărțile au fost cele care ne-au luminat viața. Ele sun o modalitate de a ne dezvolta capacitățile. Pentru oameni, cartea este o mare comoară sufletească și intelectuală, căci cărțile sunt sursa ce potolește setea atât de cunoaștere, cât și cea spirituală. Chiar dacă suntem martorii dezvoltării tehnologice și injformaționale și avem posibilitatea să citim diferite cărți de pe tablete, calculatoare sau telefoane mobile, nimic nu se compară cu plăcerea pe care o ai în momentul când ții cartea în mâină, o citești, îi simți mirosul și foșnetul acelei cărțulii. Și apoi, unele informații, unele opere celebre și rare, nu pot fi găsite decât în cărți.
Dacă ar fi să aleg să citesc o operă dintr-o carte sau de pe internet, aș alege cartea, deoarece ea este prietenul care la nevoie se cunoaște, care istorisește noi povești și-mi îmbogățește cunoștințele. Mie îmi plac cărțile, fiindcă ele sunt cele care luminează mintea mea și a celor din jur.
La acestă destăinuire ce este cartea în viața mea aș ami adăuga un MOTOU: Cartea - un izvor nesecat al cunoștințelor.

Autorul G.Vieru ne scria :

Dragii mei copii deștepți,
Înțelegeți foarte bine,foarte,
Una este să ai cărți,
Alta e să ai carte”.
 
Onica Andreea, elevă a clasei a V-a C, a Liceului Teoretic “O.Ghibu”, din or. Chișinău, pentru ea este cartea viața omului.



Cum mi-am imaginat întotdeauna Paradisul sub forma unei BIBLIOTECI. Alte persoane consideră că ar fi o grădină, alții și-l pot închipui ca un palat, eu mi l-am imaginat întotdeauna ca o biblioteca”, de J.L.Borje.

Omul nu ar ajunge cineva în veață fără carte . Eu am citit o carte nu demult care se numește “Heidi”. Ea nu era cu imagini eu îmi imaginam că sunt în acea poveste. Se vorbește despre o fată, părinții căreia i-au perit. Este o carte de jale dar și bucurie .

Dar V.Romanciuc ne scrie că:

Dar și cartea ori carte
Ar avea mult să aibă parte
De un cititor aparte.



Tataru Andrei, elev a clasei a V-a C, a Liceului Teoretic “O.Ghibu” din or. Chișinău

Cartea este cea mai bună prietină a omului. Omul fără carte nar fi așa de înțelept. Cartea ne dă cunoștințe frumoase. Pentru mine o carte este un prieten adevărat și înțelept. Înțelepciunea omului a venit tot de la carte. Când te simți ambadonat nu ezita citerșete o carte care poate să te ajute. După părerea mea, mai  bine să citești o carte de cât să îți strici ochii la calculator sau televizor, doar se știe că fără să citească omul o carte este ca un om în pristorie, fiindcă cărțile sunt cele mai înțelepte din lume. ”

Pantelei Daniela, elevă a clasei a V-a C, a Liceului Teoretic “O.Ghibu”, din or. Chișinău, spune:

Carte frumoasă, cinste cui te-a scris,
Încet gândită, gingaș cumpănită
Ești ca o floare, anume-nflorită
Mîinelor mele, care te-au deschis!

Într-o duminică a lunei octombrie 2012 am găsit o carte de al lui LEVIS CARLES ”Alice în țara minunelor”, era plină de praf dar era și înteresantă. M-a impresionat mult când fetița trebiua să taie tortul prieteniei dintre leu și tigru, care se lipea la loc. …..
Păreea me este dacă îți laegi o carte, nu după copertă, ci după conținut.


Moraru Gabriela, elevă a clasei a V-a C, a Liceului Teoretic “O.Ghibu”, din or. Chișinău.

De multe ori îmi amintesc de cuvintele lui Mircea Eliade: „Cartea este cheia visurilor ”.
Acesta dovedește că lectura este cea mai importantă în viață de zi cu zi. Încă din cele vechi timpuri cartea reprezenta elemntul general în viață. Și în zilele de astăzi cartea reprezintă un reper după care poți să te conduci în viață. Mulți oameni se întreabă :

-          Ce am face noi fără cărți?

Fără cărți nu am putea trăi. Cu ajutorul cărților putem: citi, scrie, vorbi. Nu-mi imaginez o lume fără pic de înțelepciune. Cărțile sunt moștenirile din generație în generație. Omenilor le place să citească și să afle lucruri noi. Ea reprezintă o mare parte din viață. Ele pot să ne facă o viațămai ușoară. Nu este bine să schimbăm cartea pe internet. Cartea ne ajută să creăm un vocabular bogat. Cuvintele lui Mircea Eliade mă vor îndruma mereu pe drumul vieții. ”



Nicu Loredan, elevă a clasei a V-a C, a Liceului Teoretic “O.Ghibu”, din or. Chișinău.

Ce este cartea în viața mea .
Cartea – un spirit al: Imaginației, adevărului și al cunoștințelor. Ea nu e un obiect oarecare, un obiect nu poate fid at la toți, să fie folost, doar secretele cărțiise împărtășesc mai departe și nu se învechesc. Carteaq mă învață : să scriu, să cunosc drepturile, obligațiunile. Este un izvor al înțelepciunii, iar înțelepciunea ei curge în mintea mea. Cu cât mai mult eu o studiez, cu atât mai multe cunoștințe se revarsă în minte. Nu există comoară mai valoroasă decât înțelepciunea cărții.
Cartea e viața omului.



 
Nani Nicolae, elev a clasei a V-a C, a Liceului Teoretic “O.Ghibu”, din or. Chișinău.


Cartea este importantă în viața omului, este un sprigin pentru om. Ea ne ajută să înțelegem și să pătrundem în tainele lumii.
 Nimic nu e plăcut decât să deschizi o carte și să-i simți mirosul. Am citit multe cărți frumoase, doar  cartea”Amintiri din copilărie” de Ion Creangă mi-a plăcut foarte mult am citit-o de vreo două ori. Calculatoarele, telefoanele sau altele tehnologii nu va schimba plăcerea de a citi o carte.
Cum spune V.Romanciuc: Una este să ai carte, alta este să ai carte. ”.

 
Alcaz Ion, elev a clasei a V-a C, a Liceului Teoretic “O.Ghibu”, din or. Chișinău.


Eu cred cartea este cel mai apropiat lucru pentru mine. Eu fără carte nu voi avea viitor. Mă gândesc ce vom face dacă nu va fi cartea, omenirea nu ar avea viitor dacă nu vor exista cărțile , iar dacă nu are viitor , viața e tare rea. Mi-am amintit când am citit o carte ea era despre un om leneș care nu vroia să învețe, să facă regulă, nu vroia să facă nimic. Ședea numai în pat, mânca și se uita la televizor. Uneori se scula să se joace la calculator, apoi iarăși dormea. Și mi-am amintit ce va ajunge omul în viață. Trăia în casă de lemn făcută de el însuși......
 




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu